arrowNasze podróże arrow Nasze podróże arrow Jordania Polski | English

Reklama
Sklep Rowerowy SZUMGUM - częœci i akcesoria rowerowe :: Sklepy Rowerowe
Jordania
ImageNa pierwsza wzmiankę ,że w Jordanii jest coś wartego zobaczenia natknąłem się przeglądając magazyn "Adventure Traveler". Oczywiście wcześniej wiedziałem ,że są tam pozostałości starożytnego miasta Petra ale jako ,że oglądanie starożytnych budowli oblężonych przez turystów nie należy do tych rzeczy za którymi wybitnie przepadam nigdy nie myślałem o takiej wycieczce. Dopiero zdjęcia z czasopisma przekonały mnie ,że oprócz Petry (która jednak robi duże wrażenie) można tam również przyjemnie pochodzić po górach i pustyniach.
Oczywiście przed wyjazdem mięliśmy wątpliwości („mięliśmy” bo wybrałem się z M.Pasniewskim) czy aby wyjazd będzie bezpieczny bo to kraj arabski a zamach na WTC dwa miesiące wcześniej tylko pogłębił antagonizmy miedzy krajami islamu i kulturą amerykańską. Wątpliwości okazały się bezpodstawne i musze dodać ,że jest to miejsce który mogę polecić i na pewno jeszcze do niego wrócę.

Image Chcąc dostać się do starożytnego miasta Petry z pobliskiego Wadi Musa (arab.Dolina Mojżesza) pokonuje się skalny labirynt. Ciekawostka jest to że mieszkańcy Petry stworzyli swojego rodzaju system dostarczający wodę, przykład tego systemu widoczny jest na zdjęciu po lewej stronie jako półka skalna.
Zdjecie: Siq droga do Petry

Image Pierwsza ujrzana przez nas świątynia w antycznym mieście Petra. Miasto to zostało założone prawdopodobne w I-II wieku przez Nabetajczykow (lud semicki). Na zdjęciu najczęściej występująca na pocztówkach budowla świątynia Treasury. Robi wrażenie - 40metrowa fasada !!
Zdjecie: Petra - Treasury

Image Kolejny starożytny budynek.. niestety nie udało mi się ustalić co dokładnie sfotografowałem
Zdjęcie: Michu na tle budowli

Image Monaster - po prostu zdumiewające. Olbrzymia budowla wyrzeźbiona w skale. Na dodatek niesamowicie położona bo między górami
Zdjęcie: Petra - Monaster

Image Petra (poniżej oświetlonej części) i Wadi Musa (powyżej )widziana z drogi do Monastru.
Zdjęcie: Na dole Petra na górze Wadi Musa

Image Teraz już wiadomo kto zniszczył antyczne budynki. To Polacy oto dowód, a mówiąc poważnie to takie rzeczy można zobaczyć w trakcie trekkingu w górach koło Petry
Zdjęcie: Antyczna kolumna i ja

Image Jebel Haroun ,według biblii na tej górze miął zostać spalony po śmierci brat Mojżesza Aaron.
Zdjęcie: W strone Jebe Haroun

Image Po tym jak zgubiliśmy drogę musieliśmy trawersować dolinę
Zdjęcie: Oczywista ścieżka

Image Po 1.5 dniu marszu dotarliśmy do zapomnianych pozostałości teatru greckiego.
Zdjęcie: Amfiteatr

Image Przejście przez przełęcz i po raz drugi gubimy drogę. W przewodniku znajdujemy wskazówkę "zejście w dolinę oczywistą ścieżką"
Zdjęcie: Zejście do kanionu

Image Przykład ultrawąskiego kanionu. Dużym problemem było ustalenie gdzie jesteśmy – wychodził brak porządnej mapy i kiepskie działania GPS w kanionie.
Zdjęcie: W kanionie

Image Zachód słońca widziany nieomalże z naszego namiotu po wyjściu z kanionu.
Zdjęcie: Zachód

Image Po wizycie w górach w okolicach Petry pojechaliśmy w okolice Wadi Rum - pustynia z ciekawie wyglądającymi górami, a później przenieśliśmy sie nad morze Czerwone gdzie parę razy daliśmy nura w bajecznie przejrzystym morzu.
Pustynia Wadi Rum. Krajobrazy niczym na Marsie. Na pierwszym planie muzełmański cmentarz.
Zdjęcie: Cmentarz w Wadi Rum

Image Właściwie jedyne drzewo jakie widzieliśmy w Wadi Rum
Zdjęcie: Jedno z niewielu drzew na Wadi Rum

Image po prostu piękny widok
Zdjęcie: Spektakularny widok

Image jedyny formy ruchomego życia jakie się nam udało zaobserować..czyli Michu i żuk
Zdjęcie: Jedyne formy życia na pustyni Michu i żuk

Image W poszukiwaniu noclegu..
Zdjęcie: Jest świetnie-czyli w poszukiwaniu noclegu

Image Gdy wybraliśmy miejsce, nie było można narzekać na brzydki widok
Zdjęcie: Nocleg na pustyni

top

Copyright 2000 - 2005 Miro International Pty Ltd. All rights reserved.
Mambo is Free Software released under the GNU/GPL License.